Exercitiul fizic este foarte important pentru mentinerea santatii fizice si psihice.

Prin exercitiu fizic putem elimina stresul, mintea fiind ocupata cu dezvoltarea aptitudinilor fizice si cunoasterea propriului corp.

In lipsa exercitilor fizice pot aparea probleme precum grasimea excesiva si obezitatea, anchilozarea incheieturilor, inima slabita, atrofierea muschilor si vase de sange obturate.

Lipsa miscarii fizice duce la reducerea formei fizice astfel disparand si ultima dorinta de a efecta exercitii fizice. Pentru a combate aceasta stare se recomanda exercitii regulate de diferite tipuri.

Tipurile de exercitii fizice depind de varsta, sexul, timpul disponibil si personalitatea fiecaruia.

Exercitile fizice trebuie introduse in programul regulat de viata al fiecaruia, precum o plimbare cu bicicleta, o partida de tenis, o alergare.

Multe sporturi se joaca in echipa si necesita cooperare intre membrii echipelor si pot deveni parte integrata a vietii sociale.

Exercitiile izotonice sunt exercitiile prin care e contracta toti muschii, acestea se efectueaza pentru dezvoltarea unor grupe de muschi si pentru cresterea flexibilitatii articulatiilor.

Exercitiile izometrice implica aplicarea fortei musculare impotriva unei rezistente. Aceste exercitii contribuie la intarirea bratelor, picioarelor, umerilor. Muschii lucrati prin aceste exercitii nu isi modifica lungimea.

Exercitiile aerobice tonifica si intaresc muschii care sunt solicitati si imbunatatesc randamentul plamanilor si a inimii.

Exista exercitii care lucreaza de asemenea si psihicul, precum yoga care incurajeaza relaxarea fizica si mentala. Unele miscari sunt statice, altele dinamice, practicantilor li se dezvolta o respiratie eficienta si au o atitudine pozitiva.

Pe langa partile benefice ce le aduce sportul si exercitiile fizice, acestea pot avea si riscuri de ranire si accidentari.

Pentru reducerea riscurilor unui sport este necesar un echipament adecvat, antrenament si instruire calificata.

Inainte de orice activitate sportiva trebuie alocat timp pentru o sesiune de incalzire a muschilor si dezmortirea articulatiilor. Fara o incalzire adecvata exista riscul producerii intinderilor de muschi, luxatiilor, ruperi de ligamente.

Citeste: Exerciţiile fizice pot preveni disconfortul provocat de mâncatul în exces

Advertisment

LĂSAȚI UN MESAJ