Educatia este caracteristica oamenilor care ii ajuta sa isi depaseasca conditia sociala, standardele de viata, iar in tarile in care forta de munca este calificata, economia poate prospera.

Intre anii 1950 si 1980 programele internationale de ajutor si investiile nationale au dus la o scadere a analfabetismului, insa in zilele noastre acest indice este din nou in crestere. In 1990 s-a raportat existenta in intreaga lume a aproximativ 965 de milioane de adulti analfabeti si peste 100 de milioane de copii fara acces la invatamantul primar. Dintre copiii carora le este inaccesibila orice forma de educatie, 60% sunt fete. Analfabetismul se intalneste in proportie de 54% in partea de sud a Asiei, 53% in Africa, 49% in statele arabe, 24% in estul Asiei si 15% in America Latina si Caraibe.

Pe baza dezvoltarii unor cariere individuale si deprinderea abilitatilor practice se poate dezvolta si economia unei tari. Dezvoltarea fiecarui elev are loc la inceperea ciclului scolar mediu sau secundar si continua apoi in colegii specializate sau alte institutii de educatie.

In majoritatea tarilor dezvoltate invatamantul sistematic inepe la varsta de 5 ani si continua pana la 12 ani. In general administratia centrala sau locala asigura facilitatile educationale si profesorii, dar in cele mai multe tari exista si scoli private administrate de fundatii, biserici sau alte institutii.

In lume, mai mult de jumatate din totalul copiilor nu sunt cuprinsi in nicio forma de invatamant. Cei 3 factori care stau in calea educatiei sunt tineretea populatiei, rata ridicata a nasterilor si lipsa investitiilor. La inceputul anului 1990, procentajul copiilor sub 15 ani era de 19,1% in Franta, 19,2% in Marea Britanie si 21,7% in Statele Unite, insa in Kenya acest procent ajungea pana la 51,1% si in India la 36,5%.

Conducatorii multor tari in curs de dezvoltare pun accentul pe dezvoltarea tinerilor in domeniul meseriilor, insa studentii prefera cursurile academice obtinute la vechile facultati de prestigiu din Europa. Problema apare in momentul in care studentii tarilor in curs de dezvoltare nu reusesc dupa terminarea studiilor sa isi gaseasca locuri de munca, in locurile natale care sa le satisfaca pretentiile, acestia se indreapta spre tarile dezvoltate.

Calitatea scolilor, caminul, ereditatea si vecinatatea sunt considerati factori care pot determina succesul sau insuccesul educational.

Citeste: Invatarea si inteligenta

Advertisment
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentDepozitele glaciare
Articolul următorGalaxia

LĂSAȚI UN MESAJ